Kome je do morala u politici, neka ide u NSPM

„Voždovački proces“ - ili zašto u kolonijama ne postoji samostalni politički život

Komentari (29) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 ponedeljak, 05 avgust 2019 06:25
epp(Krletov marketing:ovaj je najmanje loš?)
Pa hajdmo onda na izbore,
bojkotujmo bojkot.
Preporuke:
8
22
2 ponedeljak, 05 avgust 2019 08:34
penzioner Cviko,
Bravo Palmer. Vaš zahtev da se sastanu pozicija i opozicija samo je potvrdio da su obe strane pod vašom komandom. Narod je to osetio i zato se protest "1 od5" i osuo. Sav smisao opozicije jeste da odigra ulogu kako je to prava opozicija. Malo morgen. Pozicija bez prave, zdrave, nekompromitovane opozicije nije pozicija odnosno njena vlast nije vlast tj. namešteni su da vladaju u ime gazda koje trenutno predstavlja Palmer. Prema tome ignorisanje izbornog procesa je jedino rešenje. Dakle BOJKOT...
Preporuke:
42
3
3 ponedeljak, 05 avgust 2019 08:46
.
Za 9 meseci su izbori, pa ko se koliko pripremio za izbore, videće se po izbornom rezultatu.
Preporuke:
7
23
4 ponedeljak, 05 avgust 2019 09:22
Nista ne razumem
Odlicno rezonovanje autora. Pogodio je azdaju koja davi Srbiju pravo u GLAVU. Opozicija treba da se zamisli, da li ima ikakvu sansu i da li Srbija ima sansu da opstane, ako se oni nude samo kao rokada rezima, umesto da se obavezu na promenu SISTEMA? Opstanak poremecenog sistema drusvenih vrednosti koji je tacno opisao autor, obezbedjuje da posle Vucica uvek bude Vucic. Greske u sistemu, ili bolje receno opasni virusi koji razaraju Srpsko drustvo se moraju eliminisati. A posto je sistem toliko poremecen, jasno je da se on ne moze reformisati administrativnim merama ili prestrojiti u hodu. U jednom trenutku mora da potpuno bude "ukocen" i da se onda jedan po jedan segment drustvenog sistem pokrece na novim osnovama. U jednom trenutku neko ce morati da izda komandu "Srbijo STANI!". Procisti ono sto je u njoj zatrovano, i korak po korak da se pokrene drustvo na novim osnovama. Sve ostalo je produzetak agonije do potpune drustvene propasti, posle cega nema nazad.
Preporuke:
34
3
5 ponedeljak, 05 avgust 2019 11:02
Ah
Tačno i logično izgleda da iza sastanka stoje strani uticaji, zna se i čiji. Tačno je i da je deo opozicije uglavnom okrenuta istim mentorima a njen veći deo i istim neoliberalnim konceptima kao i režim. Doduše ne tako otvoreno pljačkaškim. Sve ovo međutim ne daje povoda za zaključak da će se SzS "raspasti" - što je u stvari i pozadinski motiv organizatora ovog sastanka.
Autor se pravi da zaboravlja da SzS i nije pretendovala da bude koalicija za vlast već za obnovu kakve takve demokratije. Zato i zajednički politički program van ovog ograničenog cilja nije ni nužan ni realan. Da li se treba čuditi međutim da i režim i ova analiza predstavljaju SzS na isti način? Izgleda ne treba, očigledno je da im je sam koncept SzSa određeni nezgodan trn a to se u kolonijama jelte ne sme dopustiti. Naravno da je i ovakav pogled legitiman ali nije jasan u postavljanju alternative koju i ne nudi, a ni ne predviđa. U stvari sem obnavljanja demokratije za početak zajedno i sa "građanistima" drugog puta i nema.
Preporuke:
13
16
6 ponedeljak, 05 avgust 2019 11:17
Spiridon
Elem, zaista treba biti gadno ideološki ostrašćen pa lupati neoliberalne etikete ekipi u kojoj su Boško Obradović, ili isti onaj Đilas koji pre samo par meseci u autorskom tekstu objašnjava da je MMF saučesnik u uništavanju Srbije, zalažući se pri tome za državni kapitalizam i ekonomski patriotizam. Jeste bio je sastanak koji je upriličen jer su Amerikanci pogurali, ali nešto ne vidim da se ona druga strana u vidu baćuške cara ruskog i čeličnih prijatelja iz Kine previše pretrgla da uradi bilo šta na datu temu, možda zato što ih baš zabole briga kako Srbi žive i kakva im je vlast, dokle god oni tu vide neki svoj sitni ćar. Uostalom ako ćemo već da teramo mak na konac, onda treba reći da ovaj naopaki sistem u kome ima Vođa i njegova partija koji su iznad svakog zakona i države same, svoje korene ima upravo u političkom sistemu poznatijem i kao Tita-partija-omladina-akcija, gde se kao fol brinulo o radnom čoveku a ne o posečenom drveću...
Preporuke:
30
21
7 ponedeljak, 05 avgust 2019 11:57
Od kada su SRBI na SVOJOJ
Cilj „okruglog stola“ čiji učesnici ni o čemu ne odlučuju, jeste formiranje moćnog političkog bloka koji treba da izvede priznavanje Kosova i da izoluje nacionalnu desnicu.

zemlji bilo shta drugo osim SrBlja?
Ko raznoraznim anti-srbima daje PRAVO da nas deli na NJIHOVE veshtachke obore umishljenje u zverskim kuhinjama petoglave azhdahe?
Zhivelo SRBSTVO!
Zhivela Velika Srbija!
Preporuke:
10
6
8 ponedeljak, 05 avgust 2019 12:52
Skeptik Optimista
Nema se suštinski šta zameriti ovom tekstu, odnosno razmišljanjem i zaključcima njegovog autora.
Višak je jedan pleonazam: 'nacionalistička desnica' - koje, nažalost, skoro da i nema i u dogledno vreme je neće ni biti; toliko smo sluđeni da i ovako okupirani i dalje očekujemo spas u nekakvom multi-kulti zagrljaju.
Preporuke:
27
4
9 ponedeljak, 05 avgust 2019 15:04
Gorštak
@Spiridon

Uh, ne slažem se s Vama.

Autor očigledno jeste levičar odvajkada, ali budite iskreni - to je upravo Vas ovde navelo na ostrašćenost u komentaru. Malo ste požurili. Nisu svi optuženi za neoliberalizam, a kritika cele opozicije je na mestu, bez obzira na orijentisanost. Budimo pošteni - kubure sa idejama i akcijama. Ako Đilas piše protiv neoliberalizma, to ne sprečava ostale stranke da ga sprovode kasnije, nisu se svo ogradili od tog "koncepta". Dveri nemaju najjasniji ekonomski program.

Autor, mada levičar, upravo ukazuje na izostajanje nacionalističkih stranaka na tom sastanku i upozorava na pitanje KiM. A KiM može dovesti do rascepa jer su ljudi kvarljivi a satanak je bio tajan. Neki umereni nacionalista i prosečan čitalac NSPM-a koji možda simpatiše jasan stav prema KiM i podržava Stamata, Dveri, Otadžbinu, ili čak Jeremića - ko je njega predstavljao na tom sastanku? Demokrate? Marinika Tepić? Ne znam za druge, ali mene sigurno nije niko.
Preporuke:
35
2
10 ponedeljak, 05 avgust 2019 15:13
Gorštak
2

Što se osnovne poruke teksta tiče - to je pitanje suvereniteta i izvora moći u domaćoj politici. A svi smo svesni da razni osrednji i niži službenici zapadnih Vlada, pa i ambasadori, imaju praktičnu ulogu guvernera u Srbiji (i okruženju). Po ovom pitanju možete biti i iskreni levičar i iskreni desničar, i nacionalista i štošta još, ali dovoljno je da budete pošteni i da vidite da je ovo pitanje br. 1 spske političke scene. Pitanje uticaja stranaca je najvažnije pitanje domaće političke scene. Dok to ne dođe u fokus kao najvažnije pitanje, što je autor u ovom tekstu obradio i to pozdravljam, mi smo samo "kolonijalna (ambasadorima kontrolisana) demokratija"

Tekst za primer!
Preporuke:
25
1
11 ponedeljak, 05 avgust 2019 15:16
sofi
Moram izraziti skoro potpuno slaganje sa autorom. I vlast i SzS mi sve više liče na sukob mišljenja istomišljenika. Uzalud se nadah. Mislim da je bojkot, makar na njemu bili i pripadnici SzS, pravi odgovor plebsa, što bi On rekao.
Preporuke:
22
2
12 ponedeljak, 05 avgust 2019 15:21
mrka kapa...
@Spiridon: U Srbiji prave opozicije nema. Prava bi imala u svom programu ama baš sve suprotno onom što Vučić i SNS sprovode (ne govore – nego sprovode). To bi značilo: prekid pregovora o stupanju u EU, odricanje od potpisa Briselskog sporazuma, totalno zamrzavanje Kosovskog konflikta, obraćanje Rusiji da primi Srbiju pod svoj protektorat, itd.... itd. To bi blago rečeno, bio najobičniji somnambulizam , a čak i kad bi neka takva stranka izašla na izbore i to pod potpuno poštenim uslovima (što je u Srbiji nezamislivo), ma ni onda ne bi – ili bi jedva prešla cenzus (jer Srbi, kao i uvek žele i jare i pare – tj nepriznavanje nezavisnosti Kosova, ali i ulazak u EU – što je nespojivo). Sadašnja vlast i “opozicija“ su u suštini dve konkurentske “firme“ (npr. kao Koka-kola i Pepsi-kola) koje blesavim kupcima/biračima nude istu splačinu u različitoj ambalaži. Vučić je zli Čarobnjak iz Oza, a sadašnju vlast, tj. Vučića podržavaju i Vašington/Brisel/Berlin i Moskva/Peking. Dakle – mrka kapa.
Preporuke:
30
4
13 ponedeljak, 05 avgust 2019 17:18
Spiridon
@ Gorštak

Pa sad, ne vidim ali zaista iz kog bi meni razloga smetalo to što je autor levičar, a koliko opet ima istine u tome kako on navodno nije optužio celu opoziciju za neoliberalizam najbolje govori ovaj deo iz njegovog teksta
I vlast i opozicija imaju istu političku platformu po kojoj neoliberalni koncept ekonomske politike i evropske integracije nemaju alternativu
Inače, tačan odgovor na pitanje koje predstavljao prosečnog čitaoca NSPM koji možda simpatiše jasan stav prema KiM i podržava Stamatovića, Dveri, Otadžbinu, ili čak Jeremića, vam je jednostavan da ne može biti jednostavniji, a to su pre svega lider SzS-a Dragan Đilas, ili ste vi zaboravili da su svi gore navedeni članovi tog saveza, kao i da je sastanku prisustvovao i Miroslav Aleksić ispred Jeremićeve stranke, kao i Stefan Aksović ispred Dveri.
Ono što meni smeta nije autorova politička opredeljenost ka levim idejama, već što je prvo napravio željeni ram, a onda pravio sliku da mu se u njega uklopi...
Preporuke:
17
2
14 ponedeljak, 05 avgust 2019 18:34
Ah
Očigledno Srbima nikako da svane pred očima da ne postoji neka "idealna opozicija" prema svačijem receptu i tako tražeći dlaku u jajetu defakto omogućuju Vučiću i kompaniji da vlada i rasprodaje Srbiju usput terajući omladinu i emigraciju dok se intelektualni čistunci ne dogovore koja je to "čista opozicija" koja odgovara svačijim idealima. SzS svakako ima u sebi stranki koje dele odgovornost za prošle promašaje ali ovoliko nisko kao ovaj režim nisu bili pali i ne predstavljaju se kao kolacija za buduću vlast već vraćanje pristojnosti u ceo izborni proces uz neku vrstu državne odgovornosti koja u slučaju Vučićeve neoliberalne politike poklanjanja svega strancima praktično ne postoji. Uz fašizaciju društva i sve manje prikriveni koncept jedne partije i jednog vođe imamo nažalost uslove za produbljavanje diktature jer neki ne shvataju da nije vreme zamene vlasti unapred izabranom koalicijom već vreme da se zaustavi suludi trend fašizacije društva praćen neokolonijalnom rasprodajom.
Preporuke:
8
2
15 utorak, 06 avgust 2019 00:11
Gorštak
Bez obzira na neke mane, tekst nosi naziv „Voždovački proces - ili zašto u kolonijama ne postoji samostalni politički život". I glavna teza teksta - o tome kako politiku kreiraju dominantno strani savetnici ili službenici stranih Vlada i ambasada - je tačna.

Drugo, deluje mi nekako uverljivo ocena da, i da opozicija dobije pristup medijima, bila bi u ćorsokaku.

Treće, delimično ste u pravu, ali iako nisu svi neoliberali, neke stranke SzS su (bile) udarnici neoliberalizma. Bivša vlst, bez preterivanja, isto kao i Vučić. Sa (kompromitovanim) DS-om su se ujedinili kompromitovani Tadić (koji nijednu svoju grešku ne uviđa i već najavljuje da će ih ponoviti) a sa Đilasom Borko koji šlepuje one NVO crvendaće marksiste sa Filozofskog koji su na Soroševoj i Vučićevoj liniji po mnogim ključnim državnim pitanjima (a koje je Z. Ćirjaković razobličio). Ima itekako razloga za nepoverenje. A tek Marinika...

Naravno, ima ovde detalja sa kojima se ne bih složio, ali nisu najbitniji za poruku teksta.
Preporuke:
8
2
16 utorak, 06 avgust 2019 07:42
Vladimir Čeleketić
Dobro, sad kad sve to znamo i šta je opozicija i da je Srbija kolonija, hoćemo li nastaviti da tupimo o demokratiji, "poštenim" izborima i "slobodnom" medijima ili će ona nekolicina nacionalno svesnih, čija reč još uvek ima neku težinu, pokrenuti neke druge teme?
Preporuke:
11
1
17 utorak, 06 avgust 2019 08:05
pedjauae
Potpisujem!
Preporuke:
2
1
18 utorak, 06 avgust 2019 08:21
Spiridon
@ Gorštak
Treće, delimično ste u pravu, ali iako nisu svi neoliberali, neke stranke SzS su (bile) udarnici neoliberalizma...

Imam nekakav blagi utisak da baš niste na ti šta je tačno neoliberalna ekonomska teorija, mada bi se isto čovek mogao zapitati i za autora teksta sa obzirom na neke od stavova iznetih u tekstu. Dakle ako vas neko pita, da sad ne idem u Laissez Faire praistoriju odnosno Austrijsku školu i Von Mizesa i Hajeka, neoliberalizam vam se zasniva na državi koja se ne meša u ekonomiju, osim što obezbeđuje da bankarski sistem ne propadne i održava nivo novčane emisije da se može normalno poslovati. U zemlji Srbiji bi i to na mišiće mogli da pričamo, kako su Čedin LDP i Dinkić baštinili neke od tih ideja kada je ona bivša vlast u pitanju, a nešto ih ne vidim u SzS-u. Dakle to što je bivša vlast uradila onakvu privatizaciju nije, jako mi je žao, bilo kakav neoliberalizam, već samo privatizacija na srpski način, sa sve lapanjem, kumovima i partijskim štihovima...
Preporuke:
9
3
19 utorak, 06 avgust 2019 09:48
ZR
Kada se i pored svih višemesečnih upinjanja u Beogradu na centralnom mitingu opozicije skupi najviše oko 50.000 ljudi, a jednom nedeljno izađe 1.000, onda je logično da se seda za pregovarački sto, toliko imam da kažem.
Preporuke:
5
0
20 utorak, 06 avgust 2019 10:55
Goran1
U članku je data dobra analiza, a predloga rešenja nema ... !?!?
U cilju rešavanja problema predlažem uredništvu da niti jednu analizu, saopštenje, ... ne objavljuje bez predloga rešenja problema!

Da bih bio koristan predlažem svima zainteresovanima za podršku birača, da pokrenu kampanje za ono za šta smo skoro svi zainteresovani, a šta smo već imali do pre 20 godina, pa su nam ukinuli:
- PROTIVGRADNA ODBRANA (Živeo sam u SFRJ i pod Miloševićem i ne pamtim grad veći od zrna graška. Zaposleni na tim stanicama su imali plate u današnjoj vrednosti od oko 200 evra (minimalac) i uplaćeno penziono i zdravstveno osiguranje za tih 6 meseci dežurstva. Raketa, uvek pune sanduke. Sada, je sve drugačije.);

Sledi nastavak!
Preporuke:
4
3
21 utorak, 06 avgust 2019 12:05
Goran1
Nastavak 1

- ZNATNO JEFTINIJE ŠKOLOVANjE DECE (Cene udžbenika ne bi smele da pređu cene komercijalnih časopisa na kioscima. Uz to, svi udžbenici bi trebali da se u .pdf formatu nađu na sajtu ministarstva, odakle bi se mogli besplatno preuzimati. );
- RADNO VREME UGOSTITELjSKIH OBJEKATA PO UZORU NA ZEMLjE SA NAJNIŽIM STOPAMA NARKOMANIJE I KRIMINALA, kakva je bila i SFRJ;
- Ne lošije uslove poslovanja za strance i državljane Srbije! (Već duže od decenije stranci u Srbiji posluju pod znatno povoljnijim uslovima!!!!! To je i najbolji dokaz da je od 2000. do danas Srbija ipak samo protektorat, da su sve vlade sastavljane ili odobravane u američkoj ambasadi, ...)

Može li se protiv toga? Može, i druge dave, ali se ljudi bore. Pogledajte kako se francuski seljaci ovih dana bore, jer je vlada favorizovala kanadske proizvođače, ...
Preporuke:
4
2
22 utorak, 06 avgust 2019 19:48
nemo
Dakle to što je bivša vlast uradila onakvu privatizaciju nije, jako mi je žao, bilo kakav neoliberalizam, već samo privatizacija na srpski način, sa sve lapanjem, kumovima i partijskim štihovima...
Preporuči komentar: 4 1 '


...recenicu pre toga rece da je dinkic neolibaral,a ucestvovao je u vlasti-gde su logika,argumenti-
Preporuke:
1
3
23 sreda, 07 avgust 2019 08:29
za Gorštak 2
" Pitanje uticaja stranaca je najvažnije pitanje domaće političke scene. Dok to ne dođe u fokus kao najvažnije pitanje, što je autor u ovom tekstu obradio i to pozdravljam, mi smo samo "kolonijalna (ambasadorima kontrolisana) demokratija"
DA, to je to.Sve pisanje i piskaranje ostalih je sporedno.
Preporuke:
1
1
24 sreda, 07 avgust 2019 10:46
Postoje kolonije koje
voledu da naglabuju o robovanju, eksploatacijama, sendvichima, pelenama i slichno.
Takodje postoje drushtva koja se bore za Slobodu zlatnu, Pashtunistan i Persija, naprimer.
Preporuke:
2
0
25 sreda, 07 avgust 2019 15:45
@Goran 1
Cene udžbenika su i danas besplatne za socijalno ugrožene. Zašto nisu i za decu zaposlenih i za decu imućnih roditelja i zašto je njihova cena veća nego cena SAT revije ne znam, ali mislim da treba da bude veća.
Pre bi trebalo da Vas interesuje zašto policija, pravosuđe i inspekcija ima 20% popusta na raznu robu, a socijalno ugroženi građani ili nezaposleni nemaju ili zašto penzioneri imaju pravo na besplatan prevoz i popust u supermarketu na raznu robu, a mladi roditelji i nezaposleni nemaju?
Kada se otvori to pitanje onda ćete videti da pravde i istine radi nema kraja.
Preporuke:
1
1
26 sreda, 07 avgust 2019 15:54
@ Goran 1
Ne lošije uslove poslovanja za strance i državljane Srbije!

Da, slažem se, samo šta će time radnik suštinski dobiti? Radniku je svejedno ko ga plaća, za jednake uslove poslovanja zainteresovani su domaći 'biznismeni', a kako su za kratko vreme sticali kapital u zemlji Stradiji koga briga.

Što se rada kafića tiče tu su neke promene već izvršene. Ali radno vreme kafića neće rešiti pitanje narkomanije. Droga se ne valja po kafićima, već na svakom ćošku. Drogu valjaju oni koji pored droge dobijaju 20% popusta na raznu robu ili da o tome što znaju ćute.

Kako se niko nije setio uloge sindikata?

Ako će nova vlast da skrati rad kafića i uvede besplatne udžbenike, da domaći bisnismeni ala Karić, Šarić i Mišković dobijaju subvencije umesto stranaca, u čemu je razlika?
Preporuke:
1
0
27 sreda, 07 avgust 2019 15:58
suštinsko pitanje
Manimo se priča o besplatnim udžbenicima za sve bez razlike kao u doba druga Tite.
Hoće li ovi što ovih dana sastanče i pregovaraju da sprovedu lustraciju?
Preporuke:
2
1
28 sreda, 07 avgust 2019 20:41
Goran 1
Nastavak 2

1) Drago mi je što sam izazvao malu raspravu i zahvaljujem se učesnicima!
2) Pogledajte primanja stanovništva i prirodni priraštaj u Srbiji (posledica i masovnog siromaštva), i videćete zašto udžbenik ne treba da košta više od komercijalnog časopisa u trafici. Slažem se da pisac udžbenika treba da bude više plaćen od novinara, što i nije problem sa obzirom na zagarantovane velike tiraže i broj izdanja.
3) Pogledajte sajtove prestižnih naših i svetskih fakulteta, pa ćete videti besplatne udžbenike, najvećih autoriteta u strukama. (Njima je ispod nivoa da zarađuju na deci, to čine na drugi način.)
Ne vidim razloge (sem finansijskih interesa veoma malog broja ljudi) da se na sajtu Ministarstva prosvete ne nađu svi udžbenici za osnovne i srednje škole sa omogućenim besplatnim preuzimanjem. To ne bi mnogo koštalo državu, a bila bi i velika promocija nacionalne kulture, na oduševljenje Serba!
Preporuke:
0
0
29 sreda, 07 avgust 2019 20:50
Goran 1
Nastavak 3
4) Izvinjavam se, greška u kucanju, trebalo je da stoji “Ne lošije uslove za poslovanje državljanima Srbije, nego što ih imaju stranci!”. (U nastavku se vidi šta sam hteo da kažem.)
Radniku bez doživotne preduzimljivosti zaista je svejedno ko će ga plaćati, stranac ili domaći gazda.
A sad probajte da navedete još neke države u kojima stranci dobijaju veće subvencije nego državljani iste. Nabrojaćete samo protektorate i kolinije.
5) Nagradno pitanje:”Šta mislite, šta bi Amerikanci, Englezi, Nemci, Italijani, Francuzi, ... za čijim primanjima žudimo, uradili vlastodršcima koji bi dali veće subvencije strancima nego njima?”
6) I još jedno pitanje:"Zašto kod nas niko ne obuzdava vlastodršce, kao francuski seljaci, na primer?"
Moj odgovor je zato što niko od naših pretendenata na vlast nije sposoban to da organizuje, a i zašto bi sekao granu na koju bi da sedne.
Preporuke:
2
0

Anketa

Da li će, po vašem mišljenju, „Zajednica srpskih opština“ na KiM biti formirana do kraja 2023. godine?
 

Republika Srpska: Stanje i perspektive

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner